آدرین آدرین ، تا این لحظه: 10 سال و 20 روز سن داره

آدرین مموشک مامان

دومین ماه پایییز و کمی نگرانی .....

1395/8/29 11:54
نویسنده : مامان فدیا
434 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به پسر نازم

ماه ابان هم تموم شد و امروز اخرین روز ابان بوووود تو این ماه هم روزای خوب خدا رو شکر خیلی زیاد داشتیم

اما یه اتفاق بد یه عالمه نگرانی رو هم تجربه کردیم

من با تحقیقات فراوان و پرس و جو تصمیم گرفتم شما رو از پوشک بگیرم اول در موردش باهات حرف زدم که دیدم اصلا توجه نمیکنی بعدش یکی دو بار صبح ها که میدونستم موقع اه کردن هستش میرفتیم تو دستشویی و بعد نیم ساعت بازی کارت و انجام دادی اما برای جیش کردن اصلا همکاری نمیکری

دو روووز واست جازه گذاشتم تو دستشویی استیکر خریدم اما میرفتیم یه کم میشستی بعدم میگفتی جیییییییییییییییییییش بعدم میخندیدی و میگفتی از الکی قه قهه

یا میگفتی اوجولی ایش کن!!!! یه کم بعد خودت ج میدادی اوجولی گوش نمیده !!!!!!!!!!!!تعجب

خلاصه روز اخر پوشک و باز کردم و گفتم دیگه پوشک نداریم تا اینو گفتم چنان استرس گرفتی شروع کردی گریه که پوشک بده پوشک النگ (یعنی قشنگ)

و تا 3 ساعت باز بودی ما جیش نکردی منم موقع غذا بستمت تا بستم سریع جیش کردی غمگین

فردا صبحش خونه مامان موندی من رفتم سر کار عصر که برگشتم دیدم اول کلمات و به شدت میکشی تا بگی!!!مممممممممممممامان خیلی ترسیدم اما فکر کردم شاید خوب بشه چند روز بود بعدش خوب شد منم فراموش کردم اما دو هفته بعد دوباره شروع شد اینبار با شدت خیلی خیلی زیااااد وقتی میخوای یه چیزی بگی که مخاطب داره انقدر به خوودت فشار میاری تمام صورتت قرمز میشه و میلرزه تا تلفظ میکنی گریهگریه

خیلی سخت وقتی تو اون لحظه میبینمت رفتیم گفتار درمان تا خواستی سلام کنی و شدتش دید یهو گفت خانم من تو این 20 سال لکنت به این شدت ندیدم و احتمالا این بچه تشنج کرده شما نفهمیدید و سریع برید دگتر مغز و اعصاب نوار مغز بگیرید غمناک

من اون شب تا صبح گریه کردم و فکر کردم دیگه هیچ وقت حرف زدنت و نمیشنوم فردا با معرفی یکی از دوستامون رفتیم پیش دکتر رونق که فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان بود و میگفتن جزو 4 دکتر برتر ایران هست

خیلی شلوغ بود بیشتر بچه ها رو دارو داده بودن که بخوابن تا ازشون نوار بگیرن

ما که رفتیم پیشش خیلی انرژی خوبی داشت گذشت من کامل حرف بزنم بعدش از تو چند تا کلمه پرسید و بعدش وقتی حرفهای ون گفتار درمان رو گفتم خندید و گفت

خاااااانم این که یه بچه اول کلمه رو نتونه بگه اما بقیش و بگه جزو کمترین نوع لکنت و اینکه پسر شما جزو بچه های عالی هست که من دیدم این بچه پوشک رو جزو اعضای بدنت محسوب کرده و وقتی شما خواستید ازش بگیرید به شدت دچار ترس و استرس شده و این باعث لکنتش شده که غریب بر 95% بچه ها خودشون خوب میشن و بین 3 تا 6 ماه طول میکشه فقط به هیچ عنوان نباید حرف پوشک و تا یک سال بزنید و وقتی لکنت داره اصلا جملش و کامل نکنید بذارید خودش تلفظ کنه هر چقدر هم سخت باشه اما حق ندارید قیافه ناراحت حتی تو نوع نگاهتون داشته باشید خطا

باورم نمیشد انقدر راحت تماما اون حسای وحشتناک و برم از بین برد هر چند الان خیلی سخت میبینم که یهو چقدر سخت حرف میزنی دیگه زیاد ازت چیزی نمیپرسیم یا حواست و پرت میکنیم اما وقتی با خودت بازی میکنی یا حرف میزنی اصلا لکنت تداری امیدوارم هر چی زودتر تموم بشه این لحظه های سخت و تو خوب خوب بشی بوس

پسندها (4)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

گیلدا
3 آذر 95 22:17
الهی عزیزم ایشالله که زود خوب میشه بهش فشار نیارید تا 3 سالگی صبر کنید
کیان
28 آذر 95 14:39
خاله ممنون که تجربیاتتون رو با بقیه شر میکنید. مرسی. من هم کم کم باید از پوشک خداحافظی کنم. نگران آدرین جون نباشید به قول خودم خوش خوب میشه